- ជំហានទី១៖ ទាញយកកម្មវិធី CodeBlocks: ចុចត្រង់នេះ ។ សូមជ្រើសរើសយកប្រភេទ file binary installer (.exe file) ដែលវាមានភ្ជាប់ជាមួយនូវ MinGw compiler (minimalist development environment for native Microsoft Windows applications) ដែលវាអនុញ្ញាតឲ្យយើងប្រើប្រាស់អនុគមន៍នៅក្នុងភាសា Microsoft C បាន។ នៅក្នុង Download the binary release លោកអ្នកនិងឃើញមានប្រភេទ file codeblock ជាច្រើន សូមទាញយក file ឈ្មោះ codeblocks-13.12mingw-setup.exe (ទំហំប្រហែលជា ៩៧,៨ MB) សំរាប់ប្រើក្នុងប្រព័ន្ធដំណើរការ Window (សំគាល់សូមជ្រើរើសយក Version ចុងក្រោយបង្អោះ)។ ដូចរូបខាងក្រោម៖
![]() |
របៀបទាញយក Code Blocks |
- ជំហានទី២៖ ទាញយក GLUT files ចុចត្រង់នេះ។ យើងនឹងទទួលបាន 'glut.zip' ។
- ជំហានទី៣៖ តំឡើងកម្មវិធី CodeBlocks ដោយចុចពីដងលើ codeblocks-13.12mingw-setup.exe ដែលយើងបានទាញយកក្នុងជំហានទី១។ ចុចលើពាក្យ next រហូតដល់បញ្ចប់ការដំឡើង។
- ជំហានទី៤៖ ការដាក់ GLUT files ឲ្យស្គាល់កម្មវិធី CodeBlock: យើងត្រូវពន្លៀ glut.zip ដោយប្រើកម្មវិធី WinRAR (ជាឧទាហរណ៍) នោះយើងនឹងទទួលបាន glut.h, glut32.dll, នឹង libglut32.a ។ ដូចរូបខាងក្រោម៖
បន្ទាប់មកយើងត្រូវ copy files ទាំងបីនោះដាក់ក្នុងទីតាំងដូចរបៀបរាប់ខាងក្រោម៖
- Copy glut.dll ដាក់ក្នុងទីតាំង 'C:\Windows\System32' folder (ប្រសិនជាយើងប្រើ Windows 7 64-bit, យើងត្រូវដាក់ក្នុងទីតាំង 'C:\Windows\sysWOW64').
- Copy glut.h ដាក់ក្នុងទីតាំង ‘include\GL’ folder នៅក្នុង MinGW compiler folder. ប្រសិនជាយើងបានតំឡើង CodeBlocks នឹង MinGW ក្នុង default directory, folder នោះនិងនៅទីតាំង 'C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\include\GL'.
- Copy libglut32.a ដាក់ក្នុងទីតាំង 'MinGW\lib' folder. ប្រសិនជាយើងបានតំឡើង CodeBlocks នឹង MinGW ក្នុង default directory, folder នោះនិងនៅទីតាំង 'C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\lib'.
- ជំហានទី៥៖ ឥឡូវនេះយើងបានធ្វើការដាក់ GLUT files ឲ្យស្គាល់កម្មវិធី CodeBlock ហើយ។ ជំហានបន្ទាប់យើងនឹងសាក់ល្បងតែសកម្មវិធីថាវាដំណើរការឬទេ តាមរបៀបដូចខាងក្រោម៖
- នៅក្នុងកម្មវិធី CodeBlock ចុចលើពាក្យ File-->New-->Project ដូចរូបខាងក្រោម៖

- នៅក្នុងផ្ទាំង New Project ជ្រើសរើសយក Empty project ហើយចុចលើប៊ូតុង Go ។

- ដាក់ឈ្មោះ Project (ក្នុងឧទាហរណ៍នេះយើងដាក់ឈ្មោះ Test-Code)

- ជ្រើសរើសយក GNU GCC Compiler និងចុចពាក្យ Finish

- ចុចលើពាក្យ Project-->build options..

- ចុចលើពាក្យ linker settings និង Add រួចបញ្ចូលពាក្យ opengl32, glu32, glut32


- ជំហានទី៦៖ បង្កើត New file ក្នុង File>>New>>Empty file និង ដាក់ឈ្មោះ File នោះជា main.cpp។ បន្ទាប់មក សរសេរកូដខាងក្រោមនេះចូល៖
#includeចុច F9 ដើម្បីចាប់ផ្តើមដំណើរការតេសកម្មវិធី។ អ្នកនិងទទួលបានលិទ្ធផលដូចខាងក្រោម៖// require for ever program that use cin or cout (ex: flush()) #include // For encludeing OpenGL library code using namespace std; // For input/output console GLfloat mat_ambient[] = {0.5, 0.5, 0.5, 1.0}; GLfloat mat_specular[] = {1.0, 1.0, 1.0, 1.0}; GLfloat mat_shininess[] = {50.0}; GLfloat light_position[] = {10.0, 10.0, 10.0, 0.0}; GLfloat model_ambient[] = {1.0, 0.5, 0.5, 1.0}; void setupMaterials() { glMaterialfv(GL_FRONT, GL_AMBIENT, mat_ambient); glMaterialfv(GL_FRONT, GL_SPECULAR, mat_specular); glMaterialfv(GL_FRONT, GL_SHININESS, mat_shininess); glLightfv(GL_LIGHT0, GL_POSITION, light_position); glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT, model_ambient); } void changeColour(GLfloat r, GLfloat g, GLfloat b, GLfloat A) { model_ambient[0] = r; model_ambient[1] = g; model_ambient[2] = b; model_ambient[3] = A; glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT, model_ambient); } void init(void) { glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 1.0); setupMaterials(); glEnable(GL_LIGHTING); glEnable(GL_LIGHT0); glEnable(GL_DEPTH_TEST); glEnable(GL_CULL_FACE); glFrontFace(GL_CCW); glShadeModel(GL_SMOOTH); } void reshape(int w, int h) { GLfloat fAspect; if(h==0) h=1; glViewport(0,0,w,h); fAspect = (GLfloat)w / (GLfloat)h; glMatrixMode(GL_PROJECTION); glLoadIdentity(); gluPerspective(60, fAspect, 0.5, 100.0); glTranslatef(0,0,-1); glMatrixMode(GL_MODELVIEW); glLoadIdentity(); } void display(void) { int slices = 30; int stacks = 30; float radius = 0.2; glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT); glPushMatrix(); changeColour(0.0, 0.0, 1.0, 1.0); glTranslatef(0.0, 0.0, 0.1); glutSolidSphere(radius, slices, stacks); glPopMatrix(); glFlush(); glutSwapBuffers(); } void keyboard(unsigned char key, int x, int y) { switch (key) { case 27: exit(0); // Exit the application if 'Esc' key is pressed } } void animate() { glutPostRedisplay(); } int main(int argc, char * argv[]) { glutInit(&argc, argv); glutInitDisplayMode (GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB | GLUT_DEPTH); glutInitWindowSize (800, 600); glutCreateWindow (argv[0]); init(); glutKeyboardFunc (keyboard); glutDisplayFunc (display); glutReshapeFunc (reshape); glutIdleFunc(animate); glutMainLoop(); return 0; }

អបអរសារទ អ្នកបានបញ្ចប់របៀបតំឡើងភាសា OpenGL ក្នុងប្រព័ន្ធ Window។ ក្នុងការប្រកាសលើកក្រោយ យើងនិងបង្ហាញពីរបៀបតំឡើងភាសា OpenGL ក្នុងប្រព័ន្ធ Mac OS និង Linux ។
Post a Comment
Blogger Facebook